counter easy hit Luepp - A Digital Storyteller's Notepad: Siluro 2. Check Your Cables!

vrijdag, juli 15, 2005

Siluro 2. Check Your Cables!


The SLC with incomplete consoles superstructure manned by two Zygotes in plain dress and without masks or oxygen. (Some things will have to change.)

My Magrathea3D colleague Denniz referred me to another excellent tutorial by 3DKiwi which did in fact solve my Siluro cables problem. These cables would become detached the moment the rotation and position of the attachment-points changed (as when the aileron would pitch). Essentially this meant fixing the points of the spline (the cable is a sweep nurbs) to the attachment parts of the model using XPresso. I can't say it was easy, but then again, nothing in the 3D world ever is .. :-) I have rendered a first animation (Sketch and Toon) to test the results. You'll find this here (1.1 MB). And another one here (2,2 MB). Don't worry, I will get into the rhythm of the thing later.

4 Comments:

Blogger rem said...

Hallo Huib he goed joh, je bent er eigenlijk al!!!, dit wil ik een keertje zien hoe je het gefixed hebt.Maar dat gaat natuurlijk komen als de boel bijelkaar gezet wordt.
Oh ja ik heb een leuke reference voor de sfeer van de onderwater movie, en dat is de silent world van jacques cousteau, geregisseerd door Louis Malle.
Het is geschoten in de jaren vijftig en geeft heel mooi de mood aan die past bij jouw torpedo..
Ik zal hem jou doen toekomen voor dat ik weg ga.

groet rem

10:50 a.m.  
Blogger Luepp said...

Dank je Rem. Fijne vakantie!

11:48 a.m.  
Blogger rem said...

Hoi Huib ik ga pas over een week
maar ik neem mijn laptop mee,alleen er is daar geen internet in het huis.. waar ik zit
Is vervelend want ik ben 5 weken weg.Mijn vraag is dan ook nu wil jij je model nog per e-mail sturen zodat ik er mee kan stoeien in de vakantie..
Heb tijd genoeg, oh ja ik zit 12 kilometer onder lissabon dus inspiratie genoeg daar...
Ik zou et tof vinden als je er bezwaar tegen hebt vind ik het ook goed.. dat dan wel.

Nou ik spreek je komende week nog
voor nu ciao...
rem

6:47 p.m.  
Blogger Luepp said...

Prima Rem, ik stuur je morgen vast het model. Daar werk ik dan nog verder aan door want de kappen, stoeltjes, buizen, stuurtjes, rekken en zuurstoftankjes zitten er nog niet op.... Maar goed, ik kan je altijd nog op de valreep een verbeterde versie nazenden.

12:47 p.m.  

Een reactie posten

<< Home