counter easy hit Luepp - A Digital Storyteller's Notepad: Crosby & Nash in Paradiso

maandag, februari 07, 2005

Crosby & Nash in Paradiso


(Foto van Buzz Person zonder toestemming "geleend" van de site www.crosbynash.com. Ik heb overigens het gastenboek getekend).

Ik geloof dat het Miles Davis was die zei dat er maar twee soorten muziek bestonden: goede en slechte muziek. Ik weet wat we vorige week in Paradiso hebben gehoord. De band van Crosby & Nash speelde Oud & Nieuw werk en alles was even goed. De harmonieën waren natuurlijk geweldig. Maar het kwam mij vooral over als echte, ware, pure gitaarmuziek. En de grootste gitaarheld was Dean Parks. Weet je nog waarom je Steely Dan vroeger zo goed vond?


De nieuwe CD is in één woord geweldig. Van harte aanbevolen.

4 Comments:

Blogger Luepp said...

PS. We waren met z'n vieren gegaan: John en ik, Frank en z'n neef Bram. En ik weet heus dat er nog een andere tweedeling in de muziek bestaat anders dan Goed-Slecht of Oud-Nieuw: "I play both kinds of music, Country ánd Western". Welke film was dat ook al weer. The Blues Brothers?

12:26 p.m.  
Blogger TwigtSenior said...

Oh, yeah, the blues brothers.
De eigenaar van een C&W bar waar ze geboekt zijn roept dat, wanneer ze informeren wat voor muziek er zoal gespeeld wordt. "We play both kinds of music, country AND western". Vervolgens spelen ze eerst een moppie R&B (de echte soort dus niet arrenbie) wat tot een volledige freeze van het publiek leidt en direct daarna tot een soort opstand. Dus spelen ze, geloof ik, 24 keer 'the theme van Rawhide', omdat dat de enige C&W is die ze kennen. Ze spelen overigens in een soort oversized kippenkooi, die uiteindelijk niet de bescherming geeft waar ze op hoopten. Een achtervolging volgt. Vermakelijke film met veel R&B...

plaatje : http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/2/23/300px-BluesBrothers.jpg

10:23 p.m.  
Blogger TwigtSenior said...

By the way , een 'actual' plaatje uit de flm gevonden, ik zag ook de zweep waar john belushi het nummer mee teisterde, volgens mij zongen de BB ook alleen maar een soort gesproken 'rawhide' uit en was de rest instrumentaal (?). Ongelooflijk hoe het brein vol zit met dit soort vage feiten...

afijn het plaatje: http://bb.wynnear.com/pics/rawhide1.jpg

geen idee hoe je een link werkzaam krijgt in een comment (misschien kan het wel niet?)

10:27 p.m.  
Blogger TwigtSenior said...

Overigens was het volgens mij Duke Ellington die het zei van die twee soorten muziek. Hij zei: There are two kinds of music. Good music, and the other kind.
Het nazoeken op internet levert echter ook hits op van Richard Strauss... Doet er eigenlijk niet toe, het is belangrijker dat het ook waar is.

10:36 p.m.  

Een reactie posten

<< Home