counter easy hit Luepp - A Digital Storyteller's Notepad: Stedentrips voor ex-rokers

woensdag, april 27, 2005

Stedentrips voor ex-rokers



Een fris begin van de lente zou je moeten vieren. Dus laten we erop uit gaan! Op naar Italië. Wat dacht je van een fijne middagwandeling in Milaan?




Ze zouden lente arrangementen moeten organiseren voor ex-rokers die soms weer eens terugverlangen naar het roken. De schade die je namelijk oploopt door de inademing van Benzeen op een dagje wandelen in Milaan zou volgens een recent onderzoek, dat is verricht onder leiding van Piermario Biava van het Ospedale Civile di Sesto San Giovanni (Corriere della Sera d.d. 10 october 2004), gelijk staan met die van het roken van 15 sigaretten. Dat is bijna twee keer zoveel als mijn oude dagelijkse dosis! (Iemand moet 't de Italiaanse hasjpooktoeristen vertellen dat ze niet meer naar Amsterdam hoeven te komen om beneveld te geraken!) Daar ik op zo'n 8 sjekkies per dag zat blijkt "mijn" stad, gelet op de vergelijkbare schadelijkheid, Firenze te zijn geweest. Ik wist het wel. Ik had dus naar die stad moeten gaan om af te kicken! En ik ga er overigens graag weer naar toe - al hoef ik van mijn leven niet meer te roken.


Ernstig P.S. We moeten ons overigens geen illusies maken. Bij ons in de Randstad is het al even erg als in Lombardije. Maar goed, ter verdringing post ik weer een mooie lentefoto! Slecht nieuws moet je verpakken!



4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Inderdaad, slecht nieuws moet je mooi verpakken.

Wat erg trouwens dat de kwaliteit van de lucht die we inademen zo slecht is. Ik geloof namelijk niet dat het hier veel beter is gesteld dan in andere grote Europese steden.
Als nooit-roker ging ik ervan uit dat ik gezonder zou zijn dan rokers, maar dat valt dan vies tegen, heel vies zelfs!

4:55 p.m.  
Blogger TwigtSenior said...

Sterker nog Feliz, op deze kaart kun je zelfs zien dat het 'hier' het ergste is van heel europa. Eerlijkshalve moet ik wel zeggen dat deze kaart aangepast is om de verschillen groter te maken. M.a.w. de delen met minder vervuiling zijn weggelaten en ontsnapping is dus in Europa niet echt mogelijk :(

zie hier de kaart http://www.knmi.nl/~eskes/folkert/figuur2.gif

1:34 p.m.  
Blogger TwigtSenior said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

1:36 p.m.  
Blogger TwigtSenior said...

Dit is wellicht ook nog interessant :
http://www.knmi.nl/~eskes/folkert/meteorologica_05.html

(vorige comment had wel erg veel typefouten, vandaar verwijderd)

1:37 p.m.  

Een reactie posten

<< Home