counter easy hit Luepp - A Digital Storyteller's Notepad: Overdekte skipiste

maandag, juni 19, 2006

Overdekte skipiste

Zojuist heb ik iets gepost over een voorgenomen overdekt fietspad in Qatar. Leuk. Heel leuk, maar niets vergeleken met de skipiste van Dubai in de Verenigde Emiraten. Tjeesus wat zijn die Arabieren rijk! Leuk filmpje op het kanaal van Al Gore en de zijnen. Bekijk het hier.

PS. Ik had het vanmiddag toevallig over Dubai, met John in de tuin, over de enorme kunstmatige palmbladvormige eilanden die ze er aan het opspuiten zijn. Ja, dat wordt vast een wereldwonder. Volgens plan. En volgens mij is Dubai "the place to be" voor de hippe mensen. Spaar dus de weetjes over Dubai om de incrowd op feestjes te verbluffen.

7 Comments:

Blogger Sien said...

Oh Dubai, what a town, ben er geweest, wat een ervaring, maar ik heb niet op die ski-piste geskied, nee, in de woestijn, op zand, nog zo'n onvergetelijke ervaring !
De beurs die ik deed (als exposant)daar is 's ochtends van 10 tot 12 en dan van 17 uur tot 20 uur, dus tussen de middag (middag) op het strand en zee, water van 35° !!!
Heb ook van alles bezocht aan onroerend goederen projecten, je wilt het niet geloven, je bent in een andere wereld daar !

10:49 p.m.  
Blogger Luepp said...

Wauw, Sien, je bent daar geweest! Wat gaaf! Is Dubai echt een plek om hippe mensen als John en Wendy (en natuurlijk Beer) naar toe te sturen? Je kunt daar toch ook onthaasten of moet dan eerst het palmbladvormige eiland klaar zijn? Wat leuk joh, dat je het daar kent. Deed het filmpje op Current een beetje recht aan de sfeer?

- Sorry, als dit te veel vragen ineens zijn, sla er dan gerust maar een paar over. Het is gewoon mijn enthousiasme.

11:02 p.m.  
Blogger Luepp said...

O, en wat bedoel je met skieen op het zand?

11:04 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

@Sien: Waarom post je niet op je eigen blog over je avonturen in Dubai (met foto's!!!)

11:06 p.m.  
Blogger Sien said...

Skieën op het zand wil zeggen, echt skieên, in de woestijn, niet op de sneeuw maar van een zandhelling af, echt een vreemde maar geweldige sensatie (het terug naar boven lopen/ is minder leuk !)We hebben ook met Jeeps door de woestijn geraced, waanzinnig !
Ik was daar voor een beurs met een vriendje die "Art de la Table" creeërd en verkoopt. Dat filmpje van je is echt precies zoals het is, buiten is het zo'n 40° met een vochtigheidsgehalte waar je niet goed van wordt, binnen overal airco, ijskoud...Alle winkels zijn in "Malls", winkelcentrums, binnen dus (en geen gewoon klein winkeltje, alleen maar "merken".
De laatste dag van de beurs was indrukwekkend want dan komen al die Dubaïotten vrouwen in kompleet zwarte kleding (je ziet ze ook niet, gezicht onder de jurk) de spullen van de beurs kopen, trekken een portemonnee open en halen daar een 20 cm dik pak geld uit om te betalen, het kan niet op !
Met een bootje van de ene kant naar de andere, de lokale markt in, speciale kruiden gekocht (safraan !) en de meest luxe hotels en restaurants gezien. Toen was de Burj al Arab nog het meest bijzondere (www.burj-al-arab.com) maar nu is inderdaad dat Palmeiland heel indrukwekkend (wel een nederlandse constructie, polder systeem !)
Ik was er een week, je bent wel gauw uitgekeken als je niet golft of niet genoeg geld hebt om iedere dag iets bijzonders te doen... Wat een goed plan is, en dat heeft mijn kennis toen gedaan, is om een paar daagjes daar rond te toeven en dan door naar Omman, vlak bij, aan de andere kant, bijzonder mooi en daar is wèl iets te zien aan oudere cultuur en architectuur, Dubai komt gewoon uit de woestijn, heeft niets bijzonders behalve de magie van de arabische rijke wereld. Ik heb een hele bijzondere pps. bestand over Dubai maar weet niet hoe ik dat op de blog zou kunnen zetten, stuur het anders wel een keer per email.

8:37 a.m.  
Blogger Luepp said...

Dank je voor je verhaal Sien. Dat was heel leuk om te lezen. Wel een bijzondere ervaring dus. Bevreemdend kennelijk. Duur dus ook - maar dat zat er wel in!
Ja ik zal er niet zo snel komen maar de plek intrigeert me wel. Mocht je ons trouwens ooit iets willen mailen aan mij of Feliz, dan kan dat heel goed naar feliz@luepp.com. We replyen dan wel - kunnen we je misschien eens een Bollywood film sturen, ha! Wat dacht je daarvan? - eerst even aan John vragen hoe je met onze Macs ook een DVD kunt rippen. (Oeps, wat zeg ik nu?)

1:04 p.m.  
Blogger TwigtSenior said...

Mac The Ripper , baby !! hier te verkrijgen...

4:48 p.m.  

Een reactie posten

<< Home