counter easy hit Luepp - A Digital Storyteller's Notepad: Panspermia

dinsdag, november 14, 2006

Panspermia

Vanavond zendt BBC Two in de reeks Horizon een documentaire uit over Panspermia. Ik zal u snel op de hoogte brengen van het begrip "panspermia". We zouden zelf buitenaardse wezens kunnen zijn. Afstammelingen van levensvormen die uit zaden afkomstig zijn die zijn aan komen waaien op kosmische winden. Nu al zouden onze toekomstige plaatsvervangers of, als we geluk hebben, mede-aardbewoners op het punt kunnen staan om te ontspruiten uit DNA-loze zaden die, woestijnzandkorrels gelijkend, in het zuiden van India zijn gevallen. Om die kans beter te kunnen inschatten moeten we de meren van Jupiter onderzoeken. Daar oefent NASA nu al mee in een Texaans meertje. Bent u ook zo benieuwd naar de logische draad van dit verhaal? Kijk dan vanavond op BBC TWO of over een paar weken op de Belgische zender.

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ennnn? Ik kan dit soort docu´s natuurlijk niet ontvangen. Huib, als het interessante materie is, kun je mij een korte samenvatting geven?

4:25 p.m.  
Blogger Luepp said...

Dat kan ik helaas niet want ik heb het gemist. Is dat niet sterk? Nu moet ik wachten tot de Belgen het programma uitzenden.

7:38 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Panspermia, klinkt heel vies, heb liever wat anders in m'n pan... maar ik ben het met Angie eens, wat een interessante materie vindt jij toch altijd voor je blog. Ik neem aan dat je dit nog wel eens zal uitleggen voor je buitenlandse blogvrienden die niet dat televisieprogramma hebben.

11:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Nou dan wachten we wel hoor!

10:19 a.m.  

Een reactie posten

<< Home