counter easy hit Luepp - A Digital Storyteller's Notepad: Tulp

zaterdag, september 23, 2006

Tulp

MacBuccaneer heeft Luepp's Notepad gekaapt!

Inderdaad heeft Huib het nogal druk de laatste tijd, gelukkig, zullen we dan maar zeggen. It pays the bills!
Nu moet hij voor een klant, alweer, een logo etc. ontwerpen voor een Russische zender. De vorige keer heeft hij ontzettend zitten pielen tussen verschillende applicaties met fonts; Apple snapt alles, vreet alles, maar zijn Adobe's After Effects had het er flink moeilijk mee. Het kostte enorm veel tijd. Tijd die je niet hebt als je een hele strakke deadline hebt.
Het eerste wat hij zei was: 'Ik wil een Russisch toetsenbord!' Dus ben ik een middagje gaan rondbellen: Apple Centers, Intertaal, Russische boekhandel, Russische supermarkten, Computer Collectief etc. Deze laatste had, naar bleek, de Gouden Tip: 'Ga naar AWB Computing in Utrecht, die hebben zoiets waarschijnlijk wel.' Zit de Average White Band nu ook in de computers, dacht ik nog.
Een telefoontje later waren wij de gelukkige aanstaande bezitters van een Russisch toetsenbord, dat ik vandaag heb opgehaald. Toen we de doos openden moesten we erg lachen. Het toetsenbord is gemaakt door de enige computerfabrikant die ons land telde. Sterker nog, Huib's eerste computer kwam, via Fokker, daar vandaan (jaja, ook toen al bestond het 'PC-Prive' project). Zijn hele scriptie en later zijn proefschrift is getypt op deze machine. En nu, na ruim 15 jaar werkt hij weer aan een Tulip.
Hij is er meteen me aan de slag gegaan, met grote tevredenheid!
En omdat hij het nu te druk heeft heb ik deze foto's maar geplaatst.

1 Comments:

Blogger Sien said...

Oef, blij te horen dat je er nog bent, verwachtte wel dat, zoals ik al zei, jouw arbeidsmarkt heeft je onder controle, en nu deze tulp, misschien een volgend posstuk in het russisch, hahaha ? Fijn te zien dat je een speciale blogsecretaresse hebt. Werkse en tot snel !

10:57 a.m.  

Een reactie posten

<< Home