counter easy hit Luepp - A Digital Storyteller's Notepad: Stripjazz

zondag, november 26, 2006

Stripjazz



Kleinigheidje. Tijdens een bezoekje aan de website van de Italiaanse krant La Repubblica ontdekte ik dat die krant in combinatie met het tijdschrift L'Espresso al vanaf september wekelijks CD's uitgeeft met muziek van klassieke Jazz muzikanten (Miles Davis, Nat King Cole, Charlie Parker, Dizzie Gillespie, Ella etc.) die vergezeld worden door biografische stripverhalen van de artiesten. Leuk gevonden (Jazz a fumetti).


Ik kreeg echter wel de indruk van de lijst van tekenaars (aangetroffen op het weblog van een zekere Antonio Genna) dat het eigenlijk gaat om Frans werk. Het initiatief zou volgens een Italiaans stripweblog in ieder geval terug gaan op een Frans voorbeeld: de muziekuitgeverij Nocturne zou al 80 van dat soort strip+CD albums hebben uitgebracht in Jazz en Blues.



Waar de multimediale gedachte toch niet allemaal toe kan inspireren.

3 Comments:

Blogger TwigtSenior said...

Tjee, wat leuk zeg! Miles als eerste deel, ha cool! Die zou ik wel eens willen zien die reeks, misschien eens een stripwinkel bellen met de vraag of er ook geimporteerd kan worden.

7:06 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Deze liggen inderdaad al een paar jaar bij ons in de winkel en ik heb er drie, ze zijn erg goed (vooral de cd's natuurlijk) maar de tekeningen zijn wat vreemd maar het is leuk gedaan.

8:38 a.m.  
Blogger Luepp said...

Wat leuk dat je ze hebt, Sien. Ik was al benieuwd. Het idee zal inderdaad wel Frans zijn. Tja, Fransen en strips ....

8:53 a.m.  

Een reactie posten

<< Home