counter easy hit Luepp - A Digital Storyteller's Notepad: Schoolkeuze voor een volgend leven

woensdag, december 27, 2006

Schoolkeuze voor een volgend leven

Van tijd tot tijd kijk ik rond op de website van de befaamde Berklee School of Music in Boston. Veel van mijn oude muzikale helden hebben daar gestudeerd: Donald Fagen, Joe Zawinul (Weather Report) en John Scofield (verreweg mijn favoriete gitarist); en wat dacht u van de music producers Quincy Jones en Arif Mardin (Average White band, Chaka Khan - voor MacBuccaneer de volgende hint: "klinkt als Sharukhan", tot ie gaat zingen natuurlijk); of recentere musici als Terri Lyne Carrington (drumt retestrak op Herbie hancock's Future Shock) en John Mayer (luister vooral naar "Stiched Up" met Hancock). En een Apple Macintosh is daar verplicht - goed zo! We kennen de school al van naam sinds onze huisgenoot Franc Auf Dem Brinke er ook een semester (of twee?) heeft gezeten. Geweldig interessant. Vandaag zag ik hun actuele promotiefilm. Dan weet je het zeker: daar wil ik studeren! Maar ja. dan moet je natuurlijk ook een talent van het juiste gewicht hebben.

2 Comments:

Blogger petertwigt said...

ben nooit gek op school geweest maar ja toen bestond
de apple computer nog niet
heel veel goeds voor 2007
peter

8:50 p.m.  
Blogger rem said...

ja huib ik voel em knsap em heb em wil em zal em en krijg em...
Ik zie precies wat je bedoelt,als ik het over kon doen dan was dit mijn keuze,zekers de weten.
kan me alleen niet herrinneren dat in de tijd dat ik achttien was de school decaan kwam aanzetten met he listen kijk wat ik heb Berklee!
Volgens mij is vandaag de dag dit echt een optie geworden.
Ik weet ook uit ervaring dat karin die heeft Institute de la peinture van der Kelen in brussel gedaan, en die opleiding kostte toen voor een halfjaar 12.000 gulden, dat leek toen veel geld.Maar in de volgende zes maanden was dat al dubbel terugverdient aangezien je dan ook echt professionel bent en je zelf heel goed kunt profileren op de markt(zucht).
REM

1:41 p.m.  

Een reactie posten

<< Home