counter easy hit Luepp - A Digital Storyteller's Notepad: The Best of Anderman (Deel 1)

dinsdag, januari 16, 2007

The Best of Anderman (Deel 1)

Voor het geval iemand zich afvroeg wat volgens mij het beste staaltje van Motion Graphics Design is: nou, dat is al jaren de videoclip die hoort bij Alex Gopher's The Child. De film is uitgebracht in Juli 1999. Meneer en mevrouw Gopher spoeden zich naar een ziekenhuis in New York City voor de bevalling. Alle objecten van en in de omgeving, van auto's tot personen en lichtbronnen, worden weergegeven door middel van text in een 3D wereld. Let op de lampen in de tunnel, op de pijlers van de Brooklyn bridge en, sowieso, op de verwijzingen naar de eigenschappen van mensen. En op de grapjes zoals de superlange Cadillac en de auto van Starsky. Die motoragenten zijn geweldig. Onvoorstelbaar goed bedacht en uitgevoerd. Heel goed geanimeerd. Het muziekje vind ik ook goed. Het bevat een sample van Billy Holliday (God Bless The Child).



Schermopnames van het wonderkind van Antoine Bardou-Jacquet, Ludovic Houplain en Hervé de Crécy.

Volgens dit weblog is de videoclip het werk van Antoine Bardou-Jacquet maar in de Music Video Database worden ook Ludovic Houplain en Hervé de Crécy samen met hem als regisseurs gelijst. In neem graag mijn hoed af voor deze Franse collega's! (Mocht ik ooit met zoiets goeds komen ....) Overigens hebben ze volgens het kaartje in de voornoemde MVDBase kaartenbak kennelijk maar een enkele nominatie voor een prijs ontvangen. Dat kan toch niet waar zijn?!

4 Comments:

Blogger Sien said...

zal wel weer aan mij liggen maar de link naar je videoclip doet het niet. Als ik klik zegt'i downloading from file blablabla en dat is t'i klaar maar komt niet...(wat schrijf ik nou ?)hahaha, jeetje ik kan wel merken dat ik een hele dag op kantoor zit, wordt gek van die computer, ga gauw afspraken maken, weg hier voor de rest van de week...

2:38 p.m.  
Blogger Luepp said...

Laat de computer maar met rust en trek je van mij niks aan. Ik werk thuis aan een krankjoreme klus waarvoor ik van tijd tot tijd een kwartiertje filmpjes moet "renderen". Dat is heerlijk want dan kan ik even weinig anders doen dan surfen en bloggen.

In beduidend lagere resolutie staat ie klaar bij YouTube en komt ie misschien wel!

Gopher. (Daar staat overigens dat de regisseur H5 is en dat klopt - dat was het bedrijfje van Bardou-Jacquet.)

2:49 p.m.  
Blogger Sien said...

Nou, nu heb ik 'em gezien, gaaf, echt goed, wat een verbeelding, what an imagination, slim hoor, goed gedaan.

2:58 p.m.  
Blogger rem said...

yep is fijn het nummer wat eronder zit draai ik al jaren stond op een new york lounge achtige verzamelcd
heb em nog op minidisk, jawel good old minidisk ik zal es opzoeken hoe dat et nummer heet.
Animatie natuurlijk heel fijn.

Groet rem

12:07 p.m.  

Een reactie posten

<< Home