counter easy hit Luepp - A Digital Storyteller's Notepad: MacBuccaneer - of hoe de aardappeleters zijn ontstaan

woensdag, mei 17, 2006

MacBuccaneer - of hoe de aardappeleters zijn ontstaan

We hebben zojuist bij de Apple Store een witte MacBook besteld (2.0GHz Intel Core Duo, 2GB 667 DDR2 SDRAM- 2x1GB, 80GB Serial ATA drive). De electronische bevestiging schat de verzending op 24 mei (uiterlijk) en de daadwerkelijke levering op 6 juni (uiterlijk).

De iBook G4 heeft dus eindelijk een opvolger gekregen. Daarop hebben de Dutch Indies al vanaf, in ieder geval, januari gewacht. Of eigenlijk al vanaf october vorig jaar, toen onze iMac G4 zo jammerlijk terziele ging. Dat heeft de digitale ontwikkeling van Feliz danig belemmerd. We kunnen nu eindelijk weer de Dreamweaver draad oppikken en beginnen met onze websites voor luepp.nl, luepp.be, luepp.com, museion.nl, dutchindies.com en werfgoed.nl. Jawel, we zijn inderdaad nogal wat van plan, haha!

De bestelling had veel voeten in de aarde. Tijdens onze eerste poging om een keuze te maken tussen de modellen verloren we opeens ons netwerk. Een uur later konden we door, maar we hadden natuurlijk onvoldoende geld op de rekening waarmee we het apparaat wilden betalen. We hebben toen een paar bedragen van verschillende rekeningen bij elkaar gesprokkeld tot we net voldoende hadden om nu eens eindelijk de vervanger te kopen van de arme kapotte "Gooseneck". Vanavond eten we aardappelen. Morgen ook. Overmorgen aardappelen. En de dag erna weer aardappelen.

Ik heb onze aanschaf even geafficheerd op het macosx.nl forum omdat daar een boel mensen aan het speculeren waren over de geschatte levertijden. Maar ik vergiste me aanvankelijk in mijn inlognaam zodat ik daar een nieuw account heb aangemaakt. Omdat ik daarvan niet meteen een activeringscode ontving, en toch wilde "posten", heb ik toch maar gezocht naar mijn oude posts om de door mij steeds ingevulde gebruikersnaam te verifiëren. Die werd evenwel gefalsifieerd. Ik heb gepost onder mijn oude gebruikersnaam Huib_Lirb. Maar de nieuwe is veel leuker! MacBuccaneer.

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Nee, hoor, vanavond eten we 'patatas bravas', morgen ' tortilla', overmorgen 'gepofte aardappel' daarna 'pommes gratinees' (hoe spel je dat Sien?) en daarna ' gnocchi en daarna '...

3:41 p.m.  
Blogger TwigtSenior said...

Een patatje op zondag? Gefeliciflapstaart (ja dat vond ik wel zo koddig, zo'n pipo woord) met jullie breedbeeld mek!

Intel inside, als dat maar goed gaat...

Tuurlijk, want het is een intel die lekker maccommandos mag uitvoeren, daar wordt i vast gelukkig van :)
en wat zie ik hier nu?

4:04 p.m.  
Blogger TwigtSenior said...

sorry
HIER

4:06 p.m.  
Blogger Luepp said...

Dank je, John, ik voel me zeer geverifieerd.

6:05 p.m.  
Blogger Sien said...

@ Feliz, Pommes gratinées is perfect, sjiek is "gratin Dauphinois"
@ Luepp, kan makkelijk de maand vullen met pommes au four, pommes soufflées, pommes de terre à la sarladaise (gebakken in eendevet) pommes rissolées, purée de pommes de terre, pommes en robe de champs, salade de pommes de terre, soupe de pommes de terre, gauffres de pommes de terre, gâteau de pommes de terre, rösti, chips etc... en laten we "i"nnoverend zijn met een Pomme de Terre MacBuccaneer !
Zoals je ziet, technisch kan ik hier over je MacBook 2.0GHz Intel Core Duo, 2GB 667 DDR2 SDRAM- 2x1GB, 80GB Serial ATA drive niet mee praten maar als je het over eten hebt, en dan zo'n royale aardappel, altijd goed !

6:38 p.m.  
Blogger Luepp said...

Jouw lijst is echt Aardappel Anders, Sien, hartstikke leuk! Aardappel Alles. Aardappelpuree stond vast ook tussen al die Franse woorden. Met "Pomme de Terre MacBuccaneer" kan iemand vast een Michellin ster verdienen.

11:59 p.m.  

Een reactie posten

<< Home